Toiminta- ja taloussuunnitelmat
-
30.4.2025
Ulkoministeriön toiminta- ja taloussuunnitelma ja kehysehdotus 2026–2029
Ministeriön suunnittelukauden määrärahatarpeissa korostuu edustustoverkon toimintakyvyn turvaaminen, Ukrainan tukeminen ja rahoituksen varmistaminen Euroopan rauhanrahastolle. Edustustoverkon osalta suunnittelu lähtee nykyisestä edustustoverkosta, jota vahvistetaan vuonna 2025 pääkonsulaatilla Houstoniin, Texasiin. Pääkonsulaatin perustamisen jälkeen edustustoverkko kattaa 90 toimipistettä. Väliaikaisesti on suljettu kaksi toimipistettä.
Julkaisut -
6.2.2025
Ulkoministeriön kehysehdotus vuosille 2026-2029, yhteenveto
Julkisen talouden suunnitelma (JTS) sisältää neljäksi vuodeksi laaditun valtiontalouden kehyspäätöksen. Kehysehdotus on ulkoministeriön ehdotus pääluokan (24.) menokehyksiksi ja osaston 12. tuloiksi. Kyseessä ei ole valtioneuvoston päätös valtiontalouden menokehyksistä.
Julkaisut -
2.5.2024
Ulkoministeriön kehysehdotus vuosille 2025-2028
Ministeriön suunnittelukauden määrärahatarpeissa korostuu edustustoverkon toimintakyvyn turvaaminen, kiinteistöjen peruskorjaukset, kriisivalmiuden ylläpito ja Ukrainan tukeminen. Kehyskauden loppupuolelle kohdistuu myös Suomen YK:n turvallisuusneuvostokampanja Suomen neuvostojäsenyydelle 2029-2030.
Julkaisut -
28.8.2023
Ulkoministeriön kehysehdotus vuosille 2025-2027, yhteenveto
Julkisen talouden suunnitelma (JTS) sisältää neljäksi vuodeksi laaditun valtiontalouden kehyspäätöksen. Kehysehdotus on ulkoministeriön ehdotus pääluokan (24) menokehyksiksi. Kyseessä ei ole valtioneuvoston päätös valtiontalouden menokehyksistä.
Julkaisut -
24.3.2023
Ulkoministeriön kehysehdotus vuosille 2024-2027
Ulkoministeriön kehysehdotuksessa vuosillle 2024-2027 painottuvat Suomen tuleva Nato-jäsenyys, edustustoverkon toimintakyvyn turvaaminen ja kehitysyhteistyömäärärahojen tason säilyttäminen.
Julkaisut -
16.1.2023
Ulkoministeriön kehysehdotus vuosille 2024-2027, yhteenveto
Julkisen talouden suunnitelma (JTS) sisältää neljäksi vuodeksi laaditun valtiontalouden kehyspäätöksen. Kehysehdotus on ulkoministeriön ehdotus pääluokan (24) menokehyksiksi. Kyseessä ei ole valtioneuvoston päätös valtiontalouden menokehyksistä.
Uutiset -
20.4.2022
Ulkoministeriön kehysehdotus 2023–2026
Kehysehdotus perustuu pääministeri Marinin hallitusohjelmaan ja toimintaa ohjaaviin valtioneuvoston selontekoihin ja linjauksiin. Näiden pohjalta on hallinnonalalle määritelty suunnittelukauden 2023–2026 hallinnonalan vaikuttavuus- ja tulostavoitteet, jotka ohjaavat hallinnonalan toimintaa ja voimavarojen kohdentamista.
-
15.3.2021
-
9.3.2020
Ulkoministeriön kehysehdotus vuosille 2021-2024
Kehysehdotus perustuu pääministeri Marinin hallitusohjelmaan ja toimintaa ohjaaviin valtioneuvoston selontekoihin ja linjauksiin. Näiden pohjalta on hallinnonalalle määritelty suunnittelukauden 2021 - 2024 hallinnonalan vaikuttavuus- ja tulostavoitteet, jotka ohjaavat hallinnonalan toimintaa ja voimavarojen kohdentamista.Uutiset -
8.4.2019
Ulkoministeriön kehysehdotukset vuosille 2019-2023
Kehysehdotus perustuu hallitusohjelmaan ja toimintaa ohjaaviin valtioneuvoston selontekoihin ja linjauksiin. Näiden pohjalta on hallinnonalalle määritelty strategiset painopistealueet, jotka ohjaavat hallinnonalan toimintaa ja voimavarojen kohdentamista.Uutiset -
5.4.2017
Toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2018 - 2021
Toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2018–2021. -
5.4.2017
Toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2017–2020
Ulkoministeriön toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2017–2020. -
26.8.2015
Toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2016–2019
Ulkoministeriön toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2016–2019. -
1.1.2014
Toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2015–2018
Toiminta- ja taloussuunnitelmat on tehty hallitusohjelman, ministeriön strategian, hallinnonalan tulevaisuuskatsauksen ja muiden hallituksen politiikka-asiakirjojen sekä eduskunnan hyväksymien linjausten perusteella. Hallinnonalalle on määritelty vaikuttavuus- ja toiminnallisen tehokkuuden tavoitteet, jotka ohjaavat toimintaa, painopisteiden asettamista ja resurssien kohdentamista. -
8.1.2013
Toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2014 - 2017
Toiminta- ja taloussuunnitelmat on tehty hallitusohjelman, ministeriön strategian, hallinnonalan tulevaisuuskatsauksen ja muiden hallituksen politiikka-asiakirjojen sekä eduskunnan hyväksymien linjausten perusteella. Hallinnonalalle on määritelty vaikuttavuus- ja toiminnallisen tehokkuuden tavoitteet, jotka ohjaavat toimintaa, painopisteiden asettamista ja resurssien kohdentamista. -
21.12.2011
Toiminta- ja taloussuunnitelmat
Toiminta- ja taloussuunnitelmat on tehty hallitusohjelman, ministeriön strategian, hallinnonalan tulevaisuuskatsauksen ja muiden hallituksen politiikka-asiakirjojen sekä eduskunnan hyväksymien linjausten perusteella. Hallinnonalalle on määritelty vaikuttavuus- ja toiminnallisen tehokkuuden tavoitteet, jotka ohjaavat toimintaa, painopisteiden asettamista ja resurssien kohdentamista. -
21.12.2010
Toiminta- ja taloussuunnitelma sekä kehysehdotus 2012 - 2015
Toiminta- ja taloussuunnitelmat on tehty hallitusohjelman, ministeriön strategian, hallinnonalan tulevaisuuskatsauksen ja muiden hallituksen politiikka-asiakirjojen sekä eduskunnan hyväksymien linjausten perusteella. Hallinnonalalle on määritelty vaikuttavuus- ja toiminnallisen tehokkuuden tavoitteet, jotka ohjaavat toimintaa, painopisteiden asettamista ja resurssien kohdentamista. -
16.12.2009
Toiminta- ja taloussuunnitelmat 2008 - 2014
Toiminta- ja taloussuunnitelmat on tehty hallitusohjelman, ministeriön strategian, hallinnonalan tulevaisuuskatsauksen ja muiden hallituksen politiikka-asiakirjojen sekä eduskunnan hyväksymien linjausten perusteella. Hallinnonalalle on määritelty vaikuttavuus- ja toiminnallisen tehokkuuden tavoitteet, jotka ohjaavat toimintaa, painopisteiden asettamista ja resurssien kohdentamista.