HÄN-kampanjalle myönnettiin Vuoden Huippujen pääpalkinto

Finland Promotion Boardin HÄN-kampanja voitti Vuoden Huippujen Grand Prix -pääpalkinnon sekä parhaan tekstin Kultahuipun.

Kuvassa on lapsi sekä neljän aikuista henkilöä, joista näkyy vain jalat, ei päitä.

Ulkoministeriön viestintäosaston maakuvayksikön ja mainostoimisto Milttonin vuonna 2019 toteuttaman kampanjan tavoitteena on kertoa suomalaisen yhdenvertaisuuden tarina ja avata keskustelu yhdenvertaisuuden merkityksestä yhteiskuntia muokkaavana voimana. ​

”Koko vuoden hienoin markkinointiteko ei myy mitään, se ei julista eikä saarnaa. Mutta se antaa maailmalle paljon. Kolme kirjainta, joihin kiteytyy koko Suomen historiallinen tasa-arvo; jokainen omasta elämästään päättävä, jokainen kouluja käyvä, jokainen äänioikeutettu, jokainen, jolla on mahdollisuudet vaikka valtion huipulle. Jokainen presidentti ja pääministeri. Sillä täällä Suomessa me olemme kaikki samanarvoisia, sinä, minä – ja hän. Ja se, jos mikä, on palkitsemisen arvoinen asia”, perusteli päätöstä kilpailun ylituomari Jyrki Poutanen.

”Suomella on paljon tarinoita kerrottavanaan, viedään ne rohkeasti maailmalle. HÄN on meille suomalaisen yhdenvertaisuuden symboli. Edustustomme veivät HÄNin maailmalle ja kampanja sai hienoja tulkintoja. Erityisen upealla tavalla maailmalla otettiin vastaan HÄN HONOURS -tunnustukset. Niiden kautta kiitämme yhdenvertaisuuden eteen tehtävästä työstä ympäri maailmaa. Rakennamme yhdenvertaisempaa tulevaisuutta yhdessä”, kommentoi voittoa ulkoministeriön maakuvayksikön päällikkö Laura Kamras.

Vuoden Huiput on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö Grafia ry:n vuodesta 1980 järjestämä vuosittainen graafisen suunnittelun ja mainonnan kilpailu. Koronavirustilanteen vuoksi palkinnot jaettiin tänä vuonna 17.9.2020 järjestetyssä virtuaaligaalassa.

Lisää aiheesta:

Vuoden Huiput(Linkki toiselle web-sivustolle.)
HÄN(Linkki toiselle web-sivustolle.)